5 Ekim 2010 Salı

Mutluluk Recetesi...


Son zamanlarda sik sik dusunur oldum...cevremdeki insanlari izledigimde insanlarin mutlulugu nasil gorduklerini az cok anlayabiliyorsunuz..ozellikle Dubai'de alisverismerkezinde ellerinde nekadar cok dolu ve markali poset varsa bi okadar mutlular...mi?...Aslinda degiller cunku ertesi gun gene geliyorlar ayni magazaya gene elleri kollari dolu...
Insan hayatinda yapmak istedikleri ve bunlarin icersinden elde edebildikleriyle degerlendiriyor mutlulugunu...icine donup bakmayi kendiyle konusmasi da belki bu hengabede atliyor...Herkesin sordugu bir soru aslinda..ve cevabini hep aradigi...nedir mutluluk?...Bakinca etrafa herkesin tek bir istegi var aslinda mutlu olabilmek...su uc gunluk dunyada..rahatca nefes alabilmek..kimine gore cok degerli bir mucevherin sahibi olmak, kimine gore kariyerinde yukselebilmek, kimine gore, sevdigi kadinla evlenebilmek.. afrikadaki coocuk icinse tertemiz bir bardak su, bir kap as... Aslinda okadar basitki mutlu olabilmek..mutlu olmayi ertelemdigimiz ve nedenlere baglamadigimiz ve mutlu olmak istedigimiz surece...tum maddelerden ve ceverseindeki etkenlerden siyrilabildiginde icindeki sesi dineldigi zaman..alicagi cevaplar ole yalin..ole basit ki mutluluk adina...
Evinin sessiz odasinda huzurda cogu zman buluyorum ben bu cevabi..albumlerdeki fotograflarda...tum ailemle bulusup yemek yiyecegim kalabalik soframin hayalinde...bir merhaba dedigimde aldigim tebessumde...kucucuk bir cocugun kahkahasinda...saglikli ailemde.annemde,babamda..biricik kardesimde..canim kocamda...evime aldigim ufacik bir bibloda..Allahi hissettigim her mucizevi anda..aynaya baktigim herdefasinda..aklima koydugum ve basardigim her sinavda....mutluyum ben...
Mutluluga dair yazilarim sanirim tekrar edicek bir omur..Hayatimda yasadigim heranda tanidigim heryeni insanda, yeni birsey kesfettikce...gozumu gonlumle acinca, bana fisildadiklarini duydukca hayatin..yasadigim bu yogun duygular sanirim articak....yazilarim da cogalacak iste buyuzden...he iste tam bu sirada..gazetede bir kose yazisinda mutluluk ele alinmis..Ernie E. Zelinski adli yazarin mutluluk hakkinda yazdigi cok guzel bir kitabindan bir alinti..Mutllulugunda recetisni not dusmus bu kitap..maddelere cogu zman uyabildigim icin iste ben de suan cok mutluyum:)....
İşte Ernie E. Zelinski'den mutluluk reçetesi
, Doyum sağlayacak kadar bir amaç,
, Geçinebilecek kadar bir iş,
, Temel ihtiyaçlara yetecek kadar zenginlik,
, İş ve eğlenceyi dengeleyecek kadar sağlıklı bir akıl,
, Birçok insanı beğenecek, bunlardan birazını da sevecek kadar şefkat,
, Kendini sevecek kadar özsaygı,
, Muhtaç olanlara verecek kadar iyilik duygusu,
, Zorluklarla yüz yüze gelecek kadar cesaret,
, Sorunları çözecek kadar yaratıcılık,
, Her an gülecek kadar mizah duygusu,
, İyi bir yarını bekleyecek kadar umut,
, Hayatı bütün değerleriyle yaşayacak kadar bir sağlık,
, Sahip oldukların için şükran duygusu.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

ya sen benim kızımmısın?seni benmi doğurdum?ben senin gibi bir evlat yetiştirmeyi nasıl başardım?mutluluk bunlara verdiğim cevaplar işte.evet sen benim kızımsın,seni ben doğurdum ve senin gibi bir evladı yetiştirmeyi başardım.ne mutlu bana.mutluluğun tarif edilemeyen tarifi yaşamın gururu anlamı umudu ve güzelliği ni karıp kalbine yerleştirmek.o kalp hiç paslanmayacaktır.o kalbi taşıyan beden hiç yaşlamnayacaktır.ve o kalbin gözleri kusur aramayacaktır.ve o kalp asla incinmeyecektir.SENİ ÇOK SEVİYORUM CANIM KIZIM.

 
© duygulu notlar | Designed by Thailand Hotels, in collaboration with Tech Updates, Webdesign Erstellen and Premium Wordpress Themes